جی پی اس نقشه برداری

جی پی اس نقشه برداری یا همان موقعیت یاب جهانی کاربردهای بسیاری را از آن کاربر می کند. مهم ترین رکنی که با استفاده از این دستگاه می توان از آن بهره گرفت در فرآیند نقشه برداری است. دستگاه مورد نظر، دقت بسیار بالایی دارد از همین رو برای نقشه برداری های زمینی بسیار قابلیت استفاده دارد. دستگاه مذکور دقت بسیار بالایی در حین نقشه برداری و شناسایی موقعیت جغرافیایی از آن کاربر می کند. امروزه از جی پی اس نقشه برداری برای فرآیندهای کاری از قبیل نقشه برداری ساختمان، راه و شهر سازی و بسیاری موارد دیگر استفاده می شود. نقشه برداری یکی از اصلی ترین فرآیندهای کاری قبل از ساختمان سازی است که با استفاده از تجهیزات نقشه برداری از قبیل دوربین های توتال استیشن، دوربین های زاویه یاب و دوربین های دیگر به جهت اندازه گیری ارتفاع، کنج و سایر پارامترهای دیگر در راستای نقشه کشی استفاده می شود. این جی پی اس در فرایند نقشه کشی به نقشه بردار کمک می کند که مختصات مخصوص به زیر بنای یک ساختمان را به خوبی مشخص کند. از همین رو با استفاده از این ابزار به راحتی می توان داده ها را وارد کامپیوتر کرد و اطلاعات دقیق پیرامون مختصات ساختمان را مشخص کرد. دقت بسیار بالای جی پی اس سبب شده است از این مهم در زمینه های متنوعی استفاده شود. ما در مقاله پیش روی سعی بر آن داریم تا پیرامون جی پی اس نقشه برداری مطالبی را با شما به اشتراک بگذاریم.

قیمت محصول

۷۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان

(۲۰۰۰ دلار)

۰۹۱۲۵۷۵۶۳۲۴

جی پی اس نقشه برداری و کاربردهای آن

جی پی اس نقشه برداری سبب می شود مختصات مرتبط با یک ساختمان قبل از نقشه کشی مشخص شود؛ اما در زمینه های بسیاری از قبیل تعین دقیق موقعیت جغرافیای زمینی، هوایی و دریایی از جی پی اس بهره گرفته می شود. در مبحث زمینی می توانیم به کنترل حمل و نقل ترافیک، پیش بینی زلزله، کنترل جا به جایی سدها و ساختمان های بسیار بلند، پایش و بررسی جا به جایی ها، ردیابی انواع خودرو و اشیاء از جی پی اس اشاره ای داشته باشیم. در بحث جی پی اس دریایی می توانیم به تعیین دقیق موقعیت سکوهای دریایی، تعیین موقعیت جزایر مرجانی، مین یابی و هیدروگرافی اشاره داشته باشیم. از منظر هوایی نیز جی پی اس برای فوتوگرامتری، کنترل حمل و نقل هوایی، کنترل ماهواره های سنجش امور و هدایت و کنترل وسایل پروازی مانند هواپیما و بالگرد استفاده می شود.

جی پی اس نقشه برداری و سه روش متداول

جی پی اس نقشه برداری از سه طریق به کمک نقشه برداران می آید:

جی پی اس نوع Static GPS Baseline

جی پی اس نوع RTK

جی پی اس نوع Continuously Operating Reference Stations

ویدئوی معرفی جی پی اس نقشه برداری

نمونه هایی از جی پی اس نقشه برداری

جی پی اس نقشه برداری Static GPS Baseline

جی پی اس نقشه برداری Static GPS Baseline به نقشه بردار کمک می کند موقعیت یابی ایستایی بر اساس مبدأ را اندازه گیری کند. این روش به منظور به دست آورده مختصات جغرافیایی دقیق برای نقطه گذاری در نقشه از طریق ثبت نتایج به دست آمده از جی پی اس بدون وقفه بر اساس یک نقطه شناخته شده یا ناشناخته بر روی نقشه است.

جی پی اس نقشه برداری RTK

جی پی اس تقشه برداری rtk شامل سه بخش است. بخش اول ایستگاه بیس، بخش دوم یک یا چند روور و بخش سوم را کانال ارتباطی می نامند. ایستگاه بیس سیگنال ها های ماهواره را مانیتور می کند و اطلاعات را از طریق کانال ارتباطی به روورها می فرستد. سپس ماهواره ها از یک ایستگاه مرجه و فیکس موقعیت دقیق را مشخص می کنند. با ترکیب مشاهدات گیرنده و مشاهداتی که از ایستگاه مرجع دریاف می شود اندازه گیری صورت می گیرد.

جی پی اس Continuously Operating Reference Stations

جی پی اس نقشه برداری Continuously Operating Reference Stations ایستگاه مرجع عملیات بی وقفه است. در این روش از اندازه گیری یک دریافت کننده جی پی اس نقشه برداری با کیفیت در یک موقعیت مکانی به صورت همیشگی به عنوان نقطه شروع هر نوع محاسبه ای با جی پی اس نصب می شود. مهندسین استخراج معدن در پروژه های عمده مهندسی و دولت از عمده کاربران این محصول هستند. جی پی اس مورد نظر، داده های میدانی را جمع آوری می کند و با داده های CORS ترکیب می کند تا موقعیت های مکانی را محاسبه کند.

تکنولوژی و کارآیی
ارزش خرید به نسبت کارآیی
خدمات و پشتیبانی فروشنده ی محصول

جی پی اس نقشه برداری و کلام آخر

جی پی اس نقشه برداری برای مصارف عمده ای مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال از جی پی اس به منظور نقشه برداری و جلوگیری از سیل و توفان، اندازه گیری مساحت اراضی جنگلی، تعمیر جاده ها و اتوبان ها و بسیاری موارد دیگر کمک گرفته می شود. باید بگوییم دقت گیرنده های جی پی اس در انواع دستگاه های جی پی اس بالا است.برای بهره گیری از تجهیزات نقشه برداری با نازل ترین قیمت ها به شما توصیه می کنیم به وب سایت ما سری بزیند.