جی پی اس ایستگاهی

اجرای فرایند مهندسی نقشه برداری با استفاده از جی پی اس ایستگاهی یکی از سریع ترین و دقیق ترین روش های پیش روست. می توانیم بگوییم با استفاده از جی پی اس ایستگاهی در بیست و چهار ساعت شبانه روز و در هر شرایط آب و هوایی می توان عملیات زمینی نقشه برداری را به انجام رساند.دقت و سرعت بالا در تعیین موقعیت و سهولت استفاده از جی پی اس ایستگاهی باعث شده جامعه مهندسی نقشه برداری این ابزار را جایگزین دوربین های توتال استیشن در انواع نقشه برداری های کاداستر ، تفکیک ، راهسازی و… کنند.

  اگر بخواهیم در یک نگاه کلی به مزایای استفاده از جی پی اس سه فرکانسه ایستگاهی در نقشه برداری اشاره ای داشته باشیم می توانیم به دقت بسیار بالا در موقعیت یابی، دارا بودن زمان بندی دقیق، نداشتن هیچ گونه هزینه برای استفاده کنندگان، تعیین موقعیت با سیستم مختصات جهانی و یکپارچه ، قابلیت دسترسی همیشگی و قابلیت کاربردی در هر شرایط آب و هوایی اشاره داشته باشیم.

نمونه هایی از جی پی اس ایستگاهی

جی پی اس ایستگاهی ژئوپوز G10 PLUS

گیرنده مالتی فرکانسه Geopos G10 plus برترین فناوری در تکنولوژی های GNSS مولتی فرکانسه با قابلیت پردازش ۵۷۲ کانال و بهره گیری از تکنولوژی همبستگی چند گانه ای ماهواره ها ، ردیابی ماهواره های خارج از دسترس ، با تکنولوژی شبیه سازی و full wave می‌باشد ‌. این گیرنده با فناوری منحصر بفرد کوانتوم قابلیت ردیابی ۶۶ ماهواره را داشته و باعث ثبات دقت و عملکرد مطمئن در فعالیت های غیر معمولی یونسفری و تروپسفری در بیس لاین های طویل می باشد.

فیکس سریع در سیستم شمیم

ژئوپوز جی ۱۰ پلاس با اتکا به تکنولوژی کوانتوم و ماژول قدرتمند TD-LTE و بهره گیری از تعداد کانال بالا و دریافت تمامی فرکانس های موجود در سیستم های تعیین موقعیت به بهترین و دقیق ترین سرعت فیکس در Position مورد نظر رسیده و بدون شک بهترین انتخاب برای سیستمهای CORS همانند شمیم ، سمت و هدی و … می‌باشد . پردازش قابل اطمینان با ضریب اطمینان ۹۹.۹ درصد در تمامی Source List های سیستم شمیم همانند Imax , VRS و Nearest با حد اکثر میزان رضایتمندی را در بین کاربران این سامانه دارد.

ما مشاور متخصص شما در راهنمایی اصولی انتخاب بهترین جی پی اس ایستگاهی  هستیم

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گیرنده های جی پی اس ایستگاهی و دقیق نقشه برداری کافیست با شماره مستقیم کارشناس فنی شرکت مهندسی تجهیز نقشه پارس تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۵۷۵۶۳۲۴ نیما لطف الهی 

جی پی اس ایستگاهی تریمبل R10

طراحی ارگونومیک برای مدیریت آسانتر و راحت تر داده های زمینی ، شعار تریمبل برای محصول R10 GNSS می باشد.گیرنده ی مولتی فرکانسه ۴۴۰ کاناله تریمبل R10 با تکنولوژی HD-GNSS وTrimble 360 پیشرفته ترین ردیابی ماهواره ای را ارائه می دهد.تریمبل R10 با پشتیبانی کامل از تمامی منظومه های تعیین موقعیت ماهواره ای و پشتیبانی از نرم افزار تخصصی Trimble Access یکی از سریعترین و دقیقترین گیرنده ی GNSS در جهان شناخته شده است.

ردیابی فرکانسهای GNSS از تمامی سامانه های جی پی اس ، گلوناس ، بیدو و گالیله ، دریافت فرکانسهای L1 , L1C, L2C, L2P, L5 از ماهواره های GPS ، دریافت فرکانسهای L1, L2, L3, L5 از ماهواره های GLONASS ، دریافت فرکانسهای B1l, B1C, B2a, B2l, B3l از ماهواره های BeiDou ، دریافت فرکانسهایE1, E5 AltBOC, E5a, E5b, E6 از ماهواره های Glileo ، دریافت فرکانسهای L1 C/A, L1C, L2C, L5, LEX از ماهواره های QZSS و دریافت فرکانسهای L1,L5 از SBAS توانایی فیکس سریع در متد های مختلف RTK  را به همراه دارد.

جی پی اس ایستگاهی تریمبل R8

گیرنده ی جی پی اس ایستگاهی تریمبل ۴۴۰ کاناله تریمبل R8 با تکنولوژی HD-GNSS وTrimble 360 پیشرفته ترین ردیابی ماهواره ای را ارائه می دهد.تریمبل R8 با پشتیبانی کامل از تمامی منظومه های تعیین موقعیت ماهواره ای و پشتیبانی از نرم افزار تخصصی Trimble Access یکی از سریعترین و دقیقترین گیرنده ی GNSS در جهان شناخته شده است. ردیابی فرکانسهای GNSS از تمامی سامانه های جی پی اس ، گلوناس ، بیدو و گالیله ، دریافت فرکانسهای L1 , L1C, L2C, L2P, L5 از ماهواره های GPS ، دریافت فرکانسهای L1, L2, L3, L5 از ماهواره های GLONASS ، دریافت فرکانسهای B1l, B1C, B2a, B2l, B3l از ماهواره های BeiDou ، دریافت فرکانسهایE1, E5 AltBOC, E5a, E5b, E6 از ماهواره های Glileo ، دریافت فرکانسهای L1 C/A, L1C, L2C, L5, LEX از ماهواره های QZSS و دریافت فرکانسهای L1,L5 از SBAS توانایی فیکس سریع در متد های مختلف RTK را به همراه دارد.گیرنده GNSS تریمبل مدل R8 نسل سه ردیاب ۴۴۰ کانال از ماهواره های GNSS ، مجهز به تکنولوژی پیشرفته R-Track جهت ردیابی سریع و دقیق ماهواره ها شده است.

جی پی اس ایستگاهی لایکا GS18T

جدیدترین و آخرین تکنولوژی گیرنده های GNSS مولتی فرکانسه ساخت کمپانی لایکا مدلLeica GS18T می باشد. کمپانی لایکا ژئو سیستم گیرنده GS18 را با ترکیبی منحصر به فرد از ماژول دریافت کننده سیستم های تعیین موقعیتGNSS و سنسور قدرتمند TILT Compensation این گیرنده را به عنوان دقیق ترین و سریعترین گیرنده GNSS به دنیای مهندسی نقشه برداری معرفی کرده است. و همچنین توانسته است در گیرنده‌ جی پی اس GS18T نیز یک نوآوری موفقیت‌آمیزی را ثبت کرده و سیستم منحصربه‌ فرد IMU را در سیستم جبران شیب طراحی کرده است. به کمک این تکنولوژی ، سیستم TILT Surveyدر گیرنده ی لایکا GS18 دیگر نیازی به کالیبراسیون داشته و در برابر امواج مغناطیسی مقاوم و ایمن می باشد . این سیستم که منحصراً در اختیار کمپانی لایکا ژئو سیستم قرار دارد توانسته است واقع بینانه ترین و بالاترین دقت را در سیستم تیلت سوروی در گیرنده لایکا GS18 ایجاد کند و همین موضوع باعث شده که استفاده از تکنولوژی TILT Compensation در جی پی اس لایکا GS18T حداقل ۲۰ درصد صرفه جویی در وقت و هزینه های پروژه داشته و Leica GS18T را به دقیق ترین و سریعترین گیرنده مولتی فرکانس GNSS تبدیل کند.

جی پی اس ایستگاهی SOUTH G1

گیرنده ی جی پی اس ایستگاهی SOUTH G1 بهره مند از برد ۲۲۰ کاناله  BD970 ، قابلیت ردیابی ماهواره های GPS , GLONASS, Beidou و امواج حامل سیستم SBAS را داشته و مجهز به تکنولوژی تیلت سنسور و تراز الکترونیکی می باشد.

ردیابی ماهواره ها در جی پی اس SOUTH G1

ردیابی فرکانسهای L1,L2,L5 از ماهواره های سیستم GPS ، ردیابی فرکانسهای L1,L2 از ماهواره های سیستم GLONASS ، ردیابی فرکانسهای B1,B2 از ماهواره های سیستم Beidou و دریافت امواج حامل SBAS در جی پی اس SOUTH G1 انجام می پذیرد.
سوات جی وان پلاس
گیرنده ی چند فرکانسه ی GNSS ,جی پی اس SOUTH مدل جی وان از برد ۲۲۰ کاناله بهره میبرد که کمپانی سوات این ماژول را با استفاده از تکنولوژی های تریمبل در برد BD970 تولید کرده است.

جی پی اس ایستگاهی HITARGET V90

گیرندی جی پی اس ایستگاهی HI-Target V90 PLUS مجهز به بورد OEM729 نواتل با قابلیت دریافت و پردازش ۵۵۵ کانال فول GNSS از طریق آنتن CHOKEE RING ، پشتیبانی کامل و وسیع از سیگنال ماهواره های GPS , GLONASS , GALILEO , BDS , SBAS می باشد.پردازش رنج شبکه ی RTK با اتکا به ایستگاههای دائمی شبکه های CORS در گیرنده ی جی پی اس های تارگت (HITARGET) در محدوده ی شعاع ۳۰ الی ۵۰ کیلومتری می باشد.

فرکانسهای قابل دریافت در جی پی اس HI-TARGET V90 Plus

دریافت و پردازش تمامی فرکانسهای ارسالی از سیستم GPS شامل فرکانسهای باند L1 , L2 , L2C , L5 ، فرکانسهای باند L1 , L2 از سیستم GLONASS ، فرکانسهای باند B1 , B2 , B3 از سیستم BDS ، فرکانسهای باند E1 , E5a,b , E6 از سیستم گالیله و همچنین قابلیت دریافت امواج SBAS و امواج حامل L-Band تا ۵ کانال در گیرنده ی مولتی فرکانسه ی های تارگت وی ۹۰ پلاس امکان پذیر است..

جی پی اس ایستگاهی Horizon

گیرنده ی جی پی اس ایستگاهی Horizon با قابلیت دریافت و پردازش ۲۲۰ کاناله GNSS و مجهز به تکنولوژی سنسور تیلت و تراز الکترونیکی می باشد.گیرنده ی جی پی اس هوریزون از الگوریتم های برد BD930 تریمبل بهره برده و توانایی دریافت فرکانسهای ارسالی از سامانه های GPS و GLONASS و BDS را دارد. مودول GSM داخلی ۳G ، قابلیت Web UI ، ارتباط کنترلر ویندوز موبایل با گیرنده به وسیله ی بلوتوث نسل ۳ ، قابلیت برداشت نقاط بدون نیاز به تراز گرفتن با سیستم جبران شیب تا ۳۰ درجه ، از قابلیت های دیگر GPS هوریزون می باشد.

جی پی اس سه فرکانسه هوریزون Horizon KornosC3 برای دریافت امواج سیستم تعیین موقعیت گالیله رزرو بوده و به صورت آپشنال قابلیت دریافت فرکانسهای ارسالی از سامانه Galileo و QZSS را نیز دارد.

جی پی اس ایستگاهی کامناو T300 پلاس

جی پی اس ایستگاهی کامناو مدل T300 پلاس مجهز به بورد GNSS مدل K708 کمپانی SINOGNSS با قابلیت دریافت و پردازش ۵۷۲ کانال فول GNSS .ماژول گیرنده ی جی پی اس کامناو مدل K708 توانایی آنالیز فرکانسهای ارسالی از سامانه های GPS , GLONASS , Beidou را داشته و به کمک سیستم اندازه گیریR-TRACK می تواند در بیس لاین های بین ۱ الی ۳۵ کیلومتر عملکرد عالی در سیستم CORS همانند شمیم و سمت و هدی داشته باشد. گیرنده ی جی پی اس COMNAV T300 پلاس قابلیت اینیشیال تایم ۱۰ ثانیه ای و پوزیشن ریت ۱ تا ۲۰ مگاهرتزی توانایی رسیدن به دقت FIX در زمان کمتر از ۱۰ ثانیه در سیستم شمیم را دارد.گیرنده ی جی پی اس کامناوT300 با قابلیت دریافت ۵۷۲ کانال توانایی دریافت فرکانسهای L1 , L2 , L2C , L5 را از سیستم تعیین موقعیت جی پی اس ، دریافت فرکانسهای L1 , L2 از سیستم تعیین موقعیت GLONASS و دریافت فرکانسهای B1 , B2 , B3 از سیستم تعیین موقعیت بیدو را دارد.

جی پی اس ایستگاهی ژئومکس Zenith 35 pro

جی پی اس ایستگاهی ژئومکس با قابلیت دریافت ۵۵۵ کانال از GNSS ، معادل و همسان سازی شده جی پی اس لایکا GS16 با دریافت طیف کاملی از سیگنالهای ماهواره ای ، پشتیبانی از فرکانس L5 ماهواره های GPS و پشتیبانی کامل از GLONASS، Galileo، BeiDou،SBAS به همراه کنترلر اندروید و قابلیت اتصال به گوشی موبایل ، تبلت و یا نوت پد اندرویدی.ردیابی فرکانسهایL1,L2,L2C,L5 از ماهواره هایGPS،فرکانسهای L1,L2 از ماهواره های GLONASS ، فرکانسهای B1,B2 از ماهواره های BeiDou و آمادگی دریافت فرکانسهای سیستم Galileo و SBAS ، مجهز به تکنولوژی پیشرفته Q –LOCK جهت آنالیز دقیق و مشاهده سیگنالهای دریافتی ضعیف شده ، ارتباط سریع Base و Roverحداکثر زمان مورد نیاز شروع RTK پنج ثانیه و قرائت نقطه در سه ثانیه ، حافظه داخلی ۲۵۶ مگابایتی جهت ذخیره سازی۶۰۰ ساعت داده های خام با نرخ ترکینگ ۱۵ ثانیه و پشتیبانی از کارتMicroSD تا حجم ۱۶ گیگابایت ، قابلیت ذخیره اطلاعات برداشت RTK بر روی کنترلر و خروجی مستقیم فایل Text با فرمت ASCII,DXF.

جی چی اس ایستگاهی سندینگ T66

جی پی اس ایستگاهی سندینگ T66 بهره مند از برد ۲۲۰ کاناله  BD970 ، قابلیت ردیابی ماهواره های GPS , GLONASS, Beidou و امواج حامل سیستم SBAS را داشته و مجهز به تکنولوژی تیلت سنسور و تراز الکترونیکی می باشد.
ردیابی فرکانسهای L1,L2,L2C,L5 از ماهواره های GPS، ردیابی فرکانسهای L1,L2 از ماهواره های GLONASS ، ردیابی فرکانسهای B1,B2 از ماهواره های BeiDou و قابلیت ردیابی فرکانس امواج SBAS از قابلیت های گیرنده ی مولتی فرکانسه Sanding T66 می باشد.گیرنده ی چند فرکانسه ی GNSS ,جی پی اس Sanding T66 از برد ۲۲۰ کاناله بهره میبرد که کمپانی سوات این ماژول را با استفاده از تکنولوژی های تریمبل در برد BD970 تولید کرده است

جی پی اس ایستگاهی رایمند مدل آیرو

گیرنده  جی پی اس  رایمند مدل IRO قابلیت در یافت امواج ماهواره های GPS ،GLONASS و Beidou را داشته و در حالت بیسیک فقط به صورت Rover باسامانه های مرجع همانند شمیم قابل استفاده می باشد.
جی پی اس رایمند مدل IRO – ۳GB قابلیت دریافت تصحیحات از سامانه ی تعیین موقعیت GPS در فرکانسهای L1 و L2 ، قابلیت دریافت فرکانسهای L1,L2 از ماهواره های GLONASS روسیه و همچنین قابلیت دریافت ماهواره های کمپاس را دارد.

جی پی اس ایستگاهی رایمند توانایی اتصال به سامانه های رفرانس همانند شمیم را در مانت پوینت های FKP و MAX وNearest را دارد.

جی پی اس ایستگاهی جینتک F90

گیرنده ی GPS جینتک مدل F90 ساخت کمپانی چینی UNISTRONG با مشارکت کمپانی FOIF می باشد که ار ماژول ساخت این کمپانی با لهام از تکنولوژی نواتل سری OEM7 بهره می برد.طراحی جدید در ابعاد مناسب با قابلیت استفاده همزمان از دو عدد باطری لیتیوم یونی ، رادیوی داخلی ۲ وات و سیستم جبران شیب تا ۳۰ درجه ، برد ۵۵۵ کاناله  و سیستم عامل داخلی لینوکس از دیگر مشخصات جی پی اس GINTEC F90 می باشد.

گیرنده ی جی پی اس ایستگاهی جینتک F90 مجهز به ماژل دریافت کننده GNSS با قابلیت دریافت ۵۵۵ کانال فول GNSS از تمامی سامانه های جی پی اس ، گلوناس ، بیدو . گالیله را دارد.

جی پی اس ایستگاهی ترسوس TERSUS

جی پی اس ایستگاهی ترسوس با پشتیبانی از فرکانس L1 , L2 از جی پی اس و L1,L2 از گلوناس و دوفرکانس از بیدو رادیوی داخلی ۱۱۶ کاناله با قدرت ۱ وات و برد ۱ کیلومتر – دامنه ی فرکانسی ۴۱۰ تا ۴۷۰ مگا هرتز.
از جمله مزایای این گیرنده جی پی اس ترسوس (جی پی اس TERSUS) میتوان به تکنولوژی تیلت سوروی و تراز الکترونیک ، وزن سبک و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی اشاره کرد.
معایب گیرنده TERSUS – ترسوس عدم دریافت کامل تصحیحات GNSS ، عدم پشتیبانی از L5 جی پی اس ، عدم پشتیبانی از فرکانس سوم بیدو و عدم دریافت کامل ماهواره های گالیله ، تعداد کانال پایین

جی چی اس ایستگاهی سندینگ S680

گیرنده ی دو فرکانسه سندینگ S680P بهره مند از برد ۲۲۰ کاناله الهام گرفته ار تکنولوژِی های تریمبل در برد BD930 ، قابلیت ردیابی ماهواره های GPS , GLONASS, Beidou و امواج حامل سیستم SBAS را داشته و مجهز به تکنولوژی تیلت سنسور و تراز الکترونیکی می باشد.
ردیابی فرکانسهای L1,L2,L2C, از ماهواره های GPS، ردیابی فرکانسهای L1,L2 از ماهواره های GLONASS ، ردیابی فرکانسهای B1,B2 از ماهواره های BeiDou و قابلیت ردیابی فرکانس امواج SBAS از قابلیت های گیرنده ی مولتی فرکانسه Sanding S680P می باشد.گیرنده ی چند فرکانسه ی GNSS ,جی پی اس Sanding S680P از برد ۲۲۰ کاناله بهره میبرد که کمپانی UniStrong این ماژول را با استفاده از تکنولوژی های تریمبل در برد BD930 تولید کرده است.

جی پی اس ایستگاهی جینتک G10

گیرنده جی پی اس ایستگاهی GINTEC G10

جی پی اس سه فرکانسه جینتک G10

گیرنده مولتی فرکانس GINTEC G10 مجهز به ماژول ساخت کمپانی UNISTRONG با بهره گیری از تکنولوژی کمپانی آمریکایی – چینی همیسفر ، قابلیت دریافت ۵۰۰ کانال از سامانه های تعیین موقعیت را دارد..جی پی اس GINTEC G10 با بهره مندی از رادیو اینترنال XDL  و مودم سلولار ۳G توانایی اتصال به سامانه شمیم را نیز دارد.
مودم سلولار GPRS/GSM این امکان را به وجود می آورد که عملیات RTK در متد های مختلف سیستم CORS من جمله VRS , FKP , MAX و …  در این گیرنده انجام شود. آنتن تقویتی اکسترنال در این مودم وظیفه تقویت دیتاهای دریافتی از سیم کارت را در مناطقی که زیر ساخت مناسبی برای دیتای ۳G وجود ندارد را داشته و قادر است به صورت اتوماتیک نزدیک ترین ایستگاه BTS را که ارسال کننده ۳G می باشد را شناسایی و تصحیحات را از آن دریافت کند.که این آنتن در گیرنده های نسل جدیدتر به صورت داخلی کار شده و این از معایب این گیرنده می باشد.همچنین قابلیت ارسال تصحیحات به صورت همزمان از طریق رادیو مودم UHF و مودم داخلی ۳Gتوسط GINTEC -G10 امکان پذیر است.

جی پی اس ایستگاهی SP80

جی پی اس Spectra / جی پی اس Spectra SP80 / جی پی اس SP80


۲۴۰ کانال ۶GASIC با بهره گیری از تمام سیستمهای GPS , GLONASS , BeiDou , Galileo, QZSS , SBAS .برخورداری از تکنولوژی GNNS محور Z-Blade برای ردیابی و پردازش سیگنال ماهواره های GLONASS با ارائه بالاترین دقت در محیط های چالش برانگیز شهری و مناطق سر پوشیده جنگلی.

تکنولوژی Z-Blade گیرنده SP80 را قادر ساخته سیگنال ماهواره های GLONASS را با ترکیبی منحصر به فرد و بدون وابستگی به سیستم GPS ردیابی کند. پایه و اساس کارکرد این گیرنده روی سیستم GLONASS می باشد و در صورت عدم پوشش ماهواره های GPS با کمال دقت عملکرد مطمئن خود را ادامه خواهد داد.

ما مشاور متخصص شما در راهنمایی اصولی انتخاب بهترین جی پی اس ایستگاهی  هستیم

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه گیرنده های جی پی اس ایستگاهی و دقیق نقشه برداری کافیست با شماره مستقیم کارشناس فنی شرکت مهندسی تجهیز نقشه پارس تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۲۵۷۵۶۳۲۴ نیما لطف الهی